środa, 29 stycznia 2014

Czym jest Crossfit - trening w 8 miesiacu ciazy

Znacie Lea - Ann Ellison? W trzeciej ciąży, w wieku 35 lat ćwiczyła regularnie crossfit. Lekarze byli zdania, że skoro robiła to od ponad 2 lat przed ciążą, to nie ma powodu żeby rezygnować z ćwiczeń w trakcie ciąży.
 
 
Kiedyś ten rodzaj treningu zarezerwowany był dla amerykańskich żołnierzy i policjantów, dzisiaj ćwiczy się go wszędzie. Lea - Ann twierdzi, ze ciąża to nie choroba i nie zrezygnowała z ćwiczeń.
 

 
Dla mnie jednak te zdjęcia podobnie jak dla większości są trudne do zaakceptowania ... Nasuwa mi się pytanie "Po co?". Pewnie, że jestem zdania, że jak można dbać o ciało i kondycje będąc w ciąży, a do tego pomóc dzieciaczkowi i samej sobie przed porodem, to ruszajmy się i chodźmy na siłownię. Ale crossfit to już chyba przegięcie. Crossfit kojarzy mi się z nieludzkim zmęczeniem, litrami potu, i leżeniem na podłodze po ćwiczeniach bez możliwości ruszenia którąkolwiek z kończyn. Nie zachęcam do crossfitu w ciąży, ale polecam go tym, którzy tak jak ja już są po :)
 
Cel: Efektem jest poprawa kondycji, siły, wydolności i szybkości.
 
Crossfit powstał w latach 90. w Ameryce, a jego założycielem jest Greg Glassman. Wymyślił on sobie, że chce się zamęczyć intensywnym treningiem. Połączył więc kilka ćwiczeń i… udało mu się! W 2000 roku założył on firmę CrossFit Inc., która oferuje na terenie Stanów Zjednoczonych nieprzebrany zestaw ćwiczeń. Wartość crossfitu doceniła także m.in: duńscy wojacy, którzy zakupili zestaw ćwiczeń dla Królewskiej Straży (pułk piechoty duńskiej armii). Know-how trafił także do kanadyjskich i amerykańskich uniwersytetów, a także do profesjonalnego zespołu baseballu Miami Marlins.

Pierwsza crossfit do Polski przywiozła amerykańska firma odzieżowa Reebok, która przytaszczyła kilka kontenerów, w których można było zobaczyć, o co chodzi w tej nowej, nieznanej w Polsce dyscyplinie.
 
A o co chodzi możecie zobaczyć m.in. tutaj:
 
 

9 komentarzy:

  1. crosffit powstał w latach wcześniejszych, jak już coś ściągasz z neta to poczytaj dokładnie.
    A dokładnie 1974

    OdpowiedzUsuń
  2. To taka mala prowokacja? :) W 1974 roku Greg miał 18 lat :) wtedy wlasnie zaczął, ale z tego co kojarze od gimnastyki. W 1995 roku (lata 90-te) otworzyl pierwsza crossfitowa silownie - i to wlasnie w latach 90-tych crossfit zaczal funkcjonować. Pewnie, ze przed jej otworzeniem sobie cwiczyl w swoim garażu i opracowywal treningi. Skad ta info o 1974? Czyzby z internetu, który niedokładnie przeszukales/as?. Uwierz mi zanim cokolwiek mowie lub pisze zawsze dużo czytam. Niestety wszystkie info dot. crossfitu mam z neta i nie przecze, ze mogą być bledne, ale to temat który mnie mocno interesuje, wiec tym razem chyba jednak się nie myle :) polecam poczytać chociażby biografie GREGa GLASSMANa aby mieć więcej poprawnych info.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie to tez przesada, zwłaszcza ze przy crossficie ma się bardzo szybkie tempo i wysokie tętno, normalnie człowiek prawie mdleje a co dopiero w ciąży? Dobre pytanie - po co?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tym samym pomyslalam - ja jak tylko czułam ze tętno mam za szybkie to przestawałam ćwiczyć - wszystko było w zwolnionym tempie. Jak zwolnic tempo przy crossficie? :)

      Usuń
    2. Ja jestem w ciazy, aktualnie w 5tym miesiacu i cwicze crossfit pod okiem trenera... daje z siebie duzo, niektore cwiczenia modyfikuje, ale nadal daje z siebie wszystko. Jak na razie nie ma zadnych przeciwwskazan, co do tego, wiec dlaczego mialabym przestac, bo Wy pytacie po co? Ja pytam, po co wierzyc w nieuzasadnione opinie, ze dla kobiet w ciazy to tylko joga i cwiczenia oddechowe, a potem +30 kg w ciazy, depresja i nienawisc do Samej siebie... Tak wcale nie musi byc... Wystarczy sluchac lekarza, swojego ciala i cieszyc sie aktywnoscia fizyczna, a przede wszystkim nie sluchac niczym niepopartych opinii

      Usuń
    3. Ja jestem w ciazy, aktualnie w 5tym miesiacu i cwicze crossfit pod okiem trenera... daje z siebie duzo, niektore cwiczenia modyfikuje, ale nadal daje z siebie wszystko. Jak na razie nie ma zadnych przeciwwskazan, co do tego, wiec dlaczego mialabym przestac, bo Wy pytacie po co? Ja pytam, po co wierzyc w nieuzasadnione opinie, ze dla kobiet w ciazy to tylko joga i cwiczenia oddechowe, a potem +30 kg w ciazy, depresja i nienawisc do Samej siebie... Tak wcale nie musi byc... Wystarczy sluchac lekarza, swojego ciala i cieszyc sie aktywnoscia fizyczna, a przede wszystkim nie sluchac niczym niepopartych opinii

      Usuń
  4. Trochę przesadziła ...

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem za tym, żeby okres ciąży spędzać w sposób aktywny, ale to już wydaje mi się przesadą...

    OdpowiedzUsuń
  6. Wg mnie to sprawa indywidualna. Nie zaszkodziła sobie, nie zaszkodziła dziecku, była pod stałą opieką - wiec dlaczego nie? Jej wybór:) Ja podziwiam.

    OdpowiedzUsuń