czwartek, 20 lutego 2014

Tarta z warzywami vs nowa ściana w kuchni z fabry tablicowej :)

Kilka dni temu patrząc na pustą ścianę w kuchni postanowiłam coś z nią zrobić. Wczoraj późną nocą udało mi się sprzątnąć bałagan, a dzisiaj zainspirowana nową ścianą zabrałam się do zrobienia tarty z cukinią bakłażanem i marchewką :) przepis dostałam od sąsiadki, która przyszła do mnie pewnego dnia w poszukiwaniu obieraczki do warzyw ;)  
 
Składniki
 
1,5 szklanki mąki
120g zimnego masła
1 żółtko + 1 jajko
1 łyżeczka soli
50ml wody
1 cukinia
1 bakłażan
1 marchewka
150ml śmietany 30%
100g startej mozzarelli
oliwa
2 łyżeczki startego kardamonu, sól, pieprz, gałka muszkatołowa i papryczka chili
 
 
 
Przygotowanie ciasto : Zimne masło pokrój dużym nożem i dodaj mąkę (ja robię to w misce żeby nie brudzić zbyt wiele, ale większość używa stolnicy :) Dodaj żółtko, sól i wodę. Gotowe ciasto włóż do lodówki na 40-50 minut. Rozwałkuj ciasto i włóż do foremki na tartę. Na ciasto połóż kawałek papieru do pieczenia i wysyp groch (groch powoduje, że ciasto nie rośnie, a boki nie opadają). Piecz w nagrzanym piekarniku do 190 stopni przez 15 minut. Następnie ściągnij z ciasta groch i dopiecz kolejne 5 minut.
 

 
Do kubka wlej śmietanę dodaj jajko i rozbełtaj widelcem. Wsyp mozzarellę i wymieszaj składniki. Dodaj kardamon, sól i pieprz, gałkę muszkatołową i chili. Mieszankę wylej na ostudzoną tartę. Bakłażan, cukinię i marchewkę potraktuj obieraczką lub pokrój wzdłuż na cienkie plasterki. Plasterki pokrój na połowy. Układaj paseczki obok siebie. Całość posmaruj oliwą i piecz w nagrzanym piekarniku do 170 stopni przez 20-25 minut.

------------------------------------------------------------------------

Na Wasze prośby podrzucam zdjęcie gdzie widać też trochę więcej kuchni ;) zrobione aparatem, ale może ogólny zarys jest widoczny


 

15 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Ale nie smakuje tak dobrze jak wygląda :) jak dla mnie za dużo warzyw a za mało miesa :P albo chociaż ser feta bym dorzucila. Jest smak dosyć intensywny przez przyprawy i ser ale nie do końca moje smaki :)

      Usuń
  2. Mnie przede wszystkim zachwyciła tablica, super pomysł na wystrój kuchni. Zastanawia mnie jednak kwestia mycia, nie robią się smugi, gdy zmieniasz napisy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest chyba tak jak z tablica w szkole :) pamiętacie jak samemu się scieralo to zostawaly smugi a rano była czysciutenka :) Panie sprzątaczki wiedziały jak ja doczyscic ;) jak biore gabke z plynem do naczyń to nie ma sladu :) a jak scieram sucha szmatka to zostają smugi

      Usuń
  3. Wygląda super. I Tarta i kuchnia. Czy to czarna szyba na drugiej ścianie? Zbyt błyszcząca jak na farbę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomysł z farbą tablicową zachwyca mnie za każdym razem, jednak w mojej kuchni mogę o czymś takim pomarzyć :( u Ciebie wyszło świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez zawsze patrzyłam tylko na farbe tablicowa myslac, ze u mnie nie ma ani miejsca ani nie pasuje :) w końcu zdecydowałam się na zmiane szafek u góry i nagle zaczela pasować ;) Może i u Ciebie się uda :)

      Usuń
  5. bardzo fajnie się prezentuje ta tablica :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ściana i tarta wyglądają świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Twoja ściana jest naprawdę super! i chyba powieszę sobie na lodóce ten cytat "I kiss better than I cook" ;D

    przy okazji zapraszam do udziału w moim nietypowym wyzwaniu

    Pozdrawiam Try to design

    OdpowiedzUsuń