piątek, 14 lutego 2014

Crossfit - lista ćwiczeń

Ostatnio bardzo dużo mówi się w moim domu o crossficie:

Ja: Chciałabym pójść na zajęcia i zobaczyć czy sobie poradzę
J: To ja mogę od razu Ci powiedzieć, że na pewno sobie nie poradzisz z niektórymi ćwiczeniami
Ja: Ja sobie nie poradzę? Pójdę do grupy początkującej i oczywiście, że sobie poradzę. Minęło 20 tygodni od porodu, dlaczego miałabym sobie nie poradzić [wnerw]
J: Ale ja chce dla Ciebie dobrze. Potrenuj jeszcze trochę, a później spróbuj
 
Ja uparta jak osioł pokrzyczałam, że ma mnie za słabą, że we mnie nie wierzy, po czym zaczęłam w domu robić niektóre ćwiczenia i faktycznie - wydawały się łatwe jak się na nie patrzy, ale nie dałam rady robić wielu z nich. Po kilku godzinach przyznałam, że jak zwykle miał rację ....
 
Podrzucam listę ćwiczeń Crossfit sprawdźcie czy dla Was jest do ogarnięcia. Tutoriale większości z nich możecie obejrzeć na  http://www.crossfit.com/cf-info/exercise.html):
 
Crossfit - słownik podstawowych ćwiczeń
 
WOD - Workout of the Day/trening dnia
AMRAP - As Many Reps As Possible/jak najwięcej powtórzeń w danej jednostce czasu
PR -  Personal record  - osobisty rekord
Rx'd - As prescribed - WOD według zaleceń (bez żadnego skalowania)
Rep - Repetition - powtórzenie
Set - seria.
MetCon - Metabolic conditioning - ćwiczenia „cardio”
 
Air Squat - przysiad bez obciążenia
Back Extension (Hip Extension, Hip-back Extension)- prostowanie tułowia/bioder z opadu
Back Squat (aka Squat) (BS) - przysiad ze sztangą na barkach (za głową) 
Bench Press (BP) - wyciskanie sztangi w leżeniu na ławce poziomej
Box Jump - skoki na pudło

 
Burpee - 'padnij, powstań, podskocz'
Clean (CLN) - zarzut
Clean & Jerk - podrzut (dwubój olimpijski)
Deadlift - martwy ciąg
Dip - pompki na poręczach

 
Double Unders - podwójne skoki na skakance
Front squat - przysiad ze sztangą na klatce piersiowej
Handstand Push-up  (HSPU) - pompki w staniu na rękach


Hang squat (HSQ) (clean or snatch) - zarzut lub rwanie na przysiad, pozycja startowa - sztanga na wysokości kolan
Jerk (behind the head) - podrzut za głowę
Jumping Pullups - podciąganie z wyskokiem
Jump Rope - skakanka
Kettlebell swings - wymachy ciężarem (kettlem)
Kipping Pullup - podciąganie na drążku (ściemniane :) z wymachem ciała w tył i w przód
Knees to Elbows - (KTE; K2E) - przenoszenie kolan do łokci w zwisie na drążku
Lunges - wykroki
Medicine Ball Clean - zarzut piłką lekarską
Muscle-up/False Grip (MU) - wspieranie ciągiem na kółkach gimnastycznych
Overhead Squat - przysiady z obciążeniem nad głową


Plank unbroken (ja znam to jako deskę)
Pistol - przysiad na jednej nodze
Power clean (PC) - zarzut na ćwierćprzysiad / półprzysiad
Power snatch (PSN) - rwanie na ćwierćprzysiad / półprzysiad
Push Press - wycisko - podrzut
Push Press (behind the head) - the same tylko nad głowę
Pull-up - podciąganie na drążku
Push-up - pompki
Ring Dips - pompki na kółkach artystycznych
Rope Climb - wspinanie na linie



Row - wiosłowanie
Shoulder press / Push Press / Push Jerk - wyciskanie sztangi sprzed glowy w pozycji stojącej
Single unders - pojedyncze skoki na skakance
Sit-ups - skłon tułowia w przód z leżenia do siadu ('brzuszki')
Snatch - rwanie
Sumo deadlift high pull (SDHP) - martwy ciąg sumo z unoszeniem sztangi do brody
Thruster - przysiad z wyrzutem sztangi nad głowę
Toes to bar (TTB; T2B) - przenoszenie stóp do drążka w zwisie na drążku
Turkish get-up (TGU) - tureckie wstawanie
Wall Ball/Karen - wyrzut piłki w obręcz umieszczoną na ścianie
 
power - na ćwierć przysiad
hang- z powietrza, najczęściej wysokość kolan
np.:

Hang Clean
Hang Power Clean
Hang Power Snatch
Hang Snatch
Power clean

Dodatkowo jest też wiele innych ćwiczeń m.in.

Ball Slams
Barbell Snatch
Bar Muscle-up
Dumbell Snatch
Dumbell Split Lifts
Front Lever Pull-ups
Glute-Ham Sit-up
Jumping Squats
L-sit
Push Jerk
Push Jerk (behind the head)
Tabata Squat
Towel Pullup
Walking Lunges
Weighted Pullup

Źródło:
http://www.crossfit.com/cf-info/exercise.html
+ dodatkowo używane nazwy ćwiczeń na zajęciach CrossFit
Dopisałam ćwiczenia, które często są wymieniane na zajęciach crossfitowych   

 
Jeżeli widzicie gdzieś błędy, albo czegoś brakuje to dajcie znać :)

8 komentarzy:

  1. Eh Ci faceci ;) mnie nie zachęciło do zajęć crossfit - wszystko poza moim zasięgiem :( pompki na poręczach? Do góry nogami? Wspinanie na linę? O matko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście nie wszystko trzeba robic od razu. I pewnie na zajęciach grupowych dla tych, którzy nie potrafią lub nie mogą czegos robia jest alternatywa :) fajnie, ze ucza wszystkiego od podstaw :) ale dopiero jak pojde na takie prawdziwe zajecia to się wypowiem czy aby na pewno tak fajnie (te na których bylam w klubie sportowym niczym nie przypominają tych w klubie stworzonym tylko do crossfitu :)

      Usuń
  2. No fakt, to są bardzo intensywne treningi, ale ja też chcę za jakiś czas spróbować. Myślałaś, żeby w ramach "przygotowań" poćwiczyć coś trochę mniej, lecz nadal intensywnego? Myślę, że treningi Zuzki Light byłyby dobrym początkiem do tych ćwiczeń :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wlasciwie to moje przygotowania przez najbliższy miesiąc miały sprowadzać się do robienia podstawowych cwiczen w strefie CrossFit na mojej siłowni , która jest naprawdę dobrze wyposażona + normalne treningi silowe + pompki i przysiady na jednej nodze w domu. Zaraz popatrze na treningi Zuzki Light i może dorzucę do cwiczen :) Dzieki!

      Usuń
    2. Lanni wielkie dzięki! Te ćwiczenia sa idealne :))

      http://www.zuzkalight.com/blog/100-reps-zwow-100/

      Usuń
  3. Baaaaardzo przydatny post :) jestem ciekawa Twoich pierwszych zajęć:p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja coraz mniej .. dzisiaj cały dzień ćwiczę, bo tak panikuję :/ teraz jak już karnet kupiony to nie ma odwrotu :)

      Usuń